wallzky-Baits

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Slapp dag

Av Woller - 31 mars 2014 00:00

idag har varit en riktig slappdag. jag har bara tagit det lugnt och vant in mig vid sommartiden ;) . men har även hunnit med lite kul fiske relaterat. 

 

Jag har varit i svärfars verkstad, sågat ut och slipat till 11stycken nya WallZky-tails samt en ny jerk prototyp som jag hoppas på  :)! Anledningen till att stora delar av tillverkningen sker hos svärfar är att jag bor i lägenhet. Fruktansvärt opraktiskt när man har den hobby man har. Men man får göra det bästa av situationen.  

 

Jag var också nere och kollade till min mörtstuga och fick glada besked ! 35mörtar och en 1,5kilos gädda som hade smitit in till en uppdukad festmåltid . Den fick snällt återgå till sjön. Så nu är mörtförrådet påfyllt igen efter vintern då det tog slut. Det är nog dags för ett litet gäddmete snart och hoppas på den gamla grova damen nere i djupet ! :) det var min dag och nu stämplar jag ut . //WallZky 

bilder finns nedan . 

 

 

  Här sågas och slipas betena ut. 

 

  WallZky-tail och den nya ej namngivna prototypen vilar på vardagsrumsbordet innan vidare misshandling under morgondagen . 

  Full mörtstuga, med både mört och gädda. 

  Gäddan återfick sin frihet och festmåltiden avbröts. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Woller - 31 mars 2014 23:45

Idag har varit en heldag av betesbyggnad. mestadels med mitt nya jerkbete , tror mer och mer på den ju mer den tar form och ju mer man jobbar med den. jag har gjort en del försök med jerkbaits förut i mindre skala men då dom ej blivit så bra så har d...

Av Woller - 29 mars 2014 19:55

  Inte så dramatiskt som det låter men det är mitt första inlägg på min nya blogg. Jag hade tidigare en blogg som föll i glömska tyvärr . Men nu känner jag att det är dags att börja om . För tillfället ligger fiskesuget lite nere efter en sjukt seg...

Presentation


Pontus woller . Gäddfiskare, hobby betes-byggare och en del av Pikefighterssweden Det här är en blogg som mest är för mig själv. Att få ut mina tankar , projekt och funderingar . Dock kommer allt att ha med fiske att göra.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Statistik


Ovido - Quiz & Flashcards